Flexibele arbeidsvoorwaarden selecteren.

Personalisatie van het arbeidsvoorwaardenpakket is van toenemend belang. De veranderende wensen van werknemers ten opzichte van arbeidscontracten, in combinatie met de krapte op de arbeidsmarkt zorgen voor een veranderende rol voor HR-afdelingen. Daarnaast verschillen je behoeftes als werknemer sterk afhankelijk van de levensfase waarin jij je bevindt.

Steeds meer werkgevers bieden hun medewerkers daarom de mogelijkheid om hun eigen arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen. Dit concept wordt ook wel flexibele arbeidsvoorwaarden of een cafetariamodel genoemd. Hierbij krijgt de medewerker de vrijheid het arbeidsvoorwaardenpakket naar eigen behoeften in te vullen. Naast dat flexibele arbeidsvoorwaarden een positieve invloed hebben op medewerkerstevredenheid, bieden ze ook een aantrekkelijk fiscaal voordeel.

Het is begrijpelijk dat je vragen hebt als:

“Wat is de toegevoegde waarde voor de implementatie van flexibele arbeidsvoorwaarden? Waar moet ik beginnen? Wat zijn de juridische en fiscale kaders om rekening mee te houden? Welke praktische zaken moet ik in acht nemen bij het selecteren van arbeidsvoorwaarden?”

Karim Ebied

Hans Kroese

Managing Director

Voordelen werknemer.

  • Werknemers krijgen de mogelijkheid hun arbeidsvoorwaardenpakket naar hun eigen wensen samen te stellen.

  • Verkrijg inzichten in de mogelijkheden over de uitruil van arbeidsvoorwaarden.

  • Vraag eenvoudig en stapsgewijs een verzoek tot uitruil aan in een gebruiksvriendelijk portaal.

  • De fiscale voordelen zijn direct zichtbaar.

Voordelen werkgever.

  • Verhoogde werknemerstevredenheid.

  • Verminderde administratieve lasten voor de HR-afdeling door volledig geautomatiseerd aanvraagproces.

  • Afgemeten mogelijkheden op basis van een vooronderzoek binnen een juridisch en fiscaal kader.

  • Gemakkelijke koppeling naar jouw core HR-systeem door het gebruik van een open eco-systeem.

  • Verkrijg inzicht in de waardering van de arbeidsvoorwaarden doordat medewerkers ze kunnen beoordelen binnen het portaal.

“Flex Benefits zal een heel belangrijke rol gaan spelen in het ondersteunen van de loopbaan, maar ook in ondersteunen van de levensfase waar jij je in bevindt.”

Jan Laurijssen, Researcher, SD Worx

Hoe we helpen.

Alvorens de implementatie van flexibele arbeidsvoorwaarden, worden de juridische en fiscale perspectieven onderzocht. Door middel van een voorstudie brengen wij de mogelijkheden voor je in kaart. Valt je bedrijf onder een CAO, dan zijn er mogelijk nog extra voorwaarden van toepassing. Dat doen we in samenwerking met onze collega’s, de juristen en fiscalisten van SD Worx Nederland. Door middel van de voorstudie krijg je een goed beeld van wat er mogelijk is. Desgewenst kunnen we advies bieden over wat in de praktijk gebruikelijk is. We putten kennis uit onze jarenlange ervaring en soortgelijke trajecten voor uiteenlopende organisaties.

Tijdens het stroomlijnen van het keuzeproces nemen we verschillende aspecten mee, voor zowel de werknemer als werkgever. We brengen de arbeidsvoorwaarden van het cafetariamodel onder de aandacht van je medewerkers. We houden rekening met de individuele regelingen en budgetten van de medewerker, anderzijds nemen we de werkgeversregelingen mee.

Het keuzeproces.

Het keuzeproces wordt volledig geautomatiseerd waarbij we medewerkers stapsgewijs door de aanvraag helpen, zo voorkomen we het indienen van een foutieve aanvraag. Een medewerker die bijvoorbeeld geen recht heeft op een auto van de zaak ziet daar niks van in het systeem. Doordat aanvragen geautomatiseerd zijn, worden de administratieve lasten voor de HR-afdeling verminderd.

Na aanvraag wordt een medewerker op de hoogte gebracht van de status van de keuze. Een bijkomend voordeel is dat de medewerker meteen inzicht krijgt in het fiscale voordeel van zijn of haar keuze.

Doordat we werken met een open eco systeem, kunnen we koppelingen maken van en naar ons systeem. Dit biedt de mogelijkheid om keuzes van je medewerkers te exporteren naar je core HR-systeem om veranderingen direct te verwerken.

Flexibele arbeidsvoorwaarden selecteren.

Personalisatie van het arbeidsvoorwaardenpakket is van toenemend belang. De veranderende wensen van werknemers ten opzichte van arbeidscontracten, in combinatie met de krapte op de arbeidsmarkt zorgen voor een veranderende rol voor HR-afdelingen. Daarnaast verschillen je behoeftes als werknemer sterk afhankelijk van de levensfase waarin jij je bevindt.

Steeds meer werkgevers bieden hun medewerkers daarom de mogelijkheid om hun eigen arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen. Dit concept wordt ook wel flexibele arbeidsvoorwaarden of een cafetariamodel genoemd. Hierbij krijgt de medewerker de vrijheid het arbeidsvoorwaardenpakket naar eigen behoeften in te vullen. Naast dat flexibele arbeidsvoorwaarden een positieve invloed hebben op medewerkerstevredenheid, bieden ze ook een aantrekkelijk fiscaal voordeel.

Het is begrijpelijk dat je vragen hebt als:

“Wat is de toegevoegde waarde voor de implementatie van flexibele arbeidsvoorwaarden? Waar moet ik beginnen? Wat zijn de juridische en fiscale kaders om rekening mee te houden? Welke praktische zaken moet ik in acht nemen bij het selecteren van arbeidsvoorwaarden?”

Karim Ebied

Hans Kroese

Managing Director

Voordelen werknemer.

  • Werknemers krijgen de mogelijkheid hun arbeidsvoorwaardenpakket naar hun eigen wensen samen te stellen.

  • Verkrijg inzichten in de mogelijkheden over de uitruil van arbeidsvoorwaarden.

  • Vraag eenvoudig en stapsgewijs een verzoek tot uitruil aan in een gebruiksvriendelijk portaal.

  • De fiscale voordelen zijn direct zichtbaar.

Voordelen werkgever.

  • Verhoogde werknemerstevredenheid.

  • Verminderde administratieve lasten voor de HR-afdeling door volledig geautomatiseerd aanvraagproces.

  • Afgemeten mogelijkheden op basis van een vooronderzoek binnen een juridisch en fiscaal kader.

  • Gemakkelijke koppeling naar jouw core HR-systeem door het gebruik van een open eco-systeem.

  • Verkrijg inzicht in de waardering van de arbeidsvoorwaarden doordat medewerkers ze kunnen beoordelen binnen het portaal.

“Flex Benefits zal een heel belangrijke rol gaan spelen in het ondersteunen van de loopbaan, maar ook in ondersteunen van de levensfase waar jij je in bevindt.”

Jan Laurijssen, Researcher, SD Worx

Hoe we helpen.

Alvorens de implementatie van flexibele arbeidsvoorwaarden, worden de juridische en fiscale perspectieven onderzocht. Door middel van een voorstudie brengen wij de mogelijkheden voor je in kaart. Valt je bedrijf onder een CAO, dan zijn er mogelijk nog extra voorwaarden van toepassing. Dat doen we in samenwerking met onze collega’s, de juristen en fiscalisten van SD Worx Nederland. Door middel van de voorstudie krijg je een goed beeld van wat er mogelijk is. Desgewenst kunnen we advies bieden over wat in de praktijk gebruikelijk is. We putten kennis uit onze jarenlange ervaring en soortgelijke trajecten voor uiteenlopende organisaties.

Tijdens het stroomlijnen van het keuzeproces nemen we verschillende aspecten mee, voor zowel de werknemer als werkgever. We brengen de arbeidsvoorwaarden van het cafetariamodel onder de aandacht van je medewerkers. We houden rekening met de individuele regelingen en budgetten van de medewerker, anderzijds nemen we de werkgeversregelingen mee.

Het keuzeproces.

Het keuzeproces wordt volledig geautomatiseerd waarbij we medewerkers stapsgewijs door de aanvraag helpen, zo voorkomen we het indienen van een foutieve aanvraag. Een medewerker die bijvoorbeeld geen recht heeft op een auto van de zaak ziet daar niks van in het systeem. Doordat aanvragen geautomatiseerd zijn, worden de administratieve lasten voor de HR-afdeling verminderd.

Na aanvraag wordt een medewerker op de hoogte gebracht van de status van de keuze. Een bijkomend voordeel is dat de medewerker meteen inzicht krijgt in het fiscale voordeel van zijn of haar keuze.

Doordat we werken met een open eco systeem, kunnen we koppelingen maken van en naar ons systeem. Dit biedt de mogelijkheid om keuzes van je medewerkers te exporteren naar je core HR-systeem om veranderingen direct te verwerken.

Contact

Het selecteren van arbeidsvoorwaarden is voor werkgever en werknemer een win. Het brengt vaak complexe processen met zich mee. Wil je verder over praten en leren hoe we je daarbij kunnen helpen? Plan dan een afspraak met Hans voor een verkennend gesprek!

Deze klanten gingen je voor

Contact

Het selecteren van arbeidsvoorwaarden is voor werkgever en werknemer een win. Toch brengt het vaak complexe processen met zich mee. Wil je daar verder over praten en leren hoe we je daarbij kunnen helpen? Plan dan een afspraak met Hans voor een verkennend gesprek!

Deze klanten gingen je voor