SD Worx kondigde onlangs een strategische samenwerking aan met Vlerick Business School om de digitalisering in de HR-wereld te stimuleren. De belangrijkste doelstelling van de samenwerking is onderzoek naar digitale ecosystemen en kanalen, waarbij het potentieel wordt onderzocht van verschillende platformmodellen die werkgevers en werknemers met elkaar verbinden. Steve Muylle, professor en partner aan Vlerick Business School, zei het volgende: “Volgens wetenschappelijk onderzoek presteren bedrijven die digitale platformmodellen inzetten financieel beter dan conventionele bedrijven. Ze bouwen een duurzaam, competitief voordeel op, samen met hun complementaire partners, door een bredere en betere digitale klantenervaring aan te bieden.”

Het belang van deze platforms blijft ook door andere ontwikkelingen toenemen. Zoals in het artikel wordt gesteld: “De verwachtingen van werknemers zijn hoog door het niveau van hyperpersonalisatie waaraan zij in hun persoonlijke leven gewend zijn geraakt, met diensten als Netflix en Spotify. Deze voorbeelden scheppen hoge verwachtingen bij gebruikers om ook op het werk alles binnen handbereik te hebben.”. Medewerkers eisen een gebruiksvriendelijke en gepersonaliseerde (online) omgeving om inzicht te krijgen in werkgerelateerde gegevens, zoals hun totale salaris.

“Digitale platformmodellen zijn niet beperkt tot online software of diensten, hardware of e-commerce en sociale media. Deze modellen bedienen ook andere sectoren, zoals mobiliteit, huisvesting, entertainment en nieuws.”

Het gebruik van digitale platforms kan een geweldige manier zijn om de werknemerservaring te verbeteren, vooral met betrekking tot het groeiende belang rondom Reward Communicatie. Werknemers weten vaak niet uit welke elementen hun totale beloning bestaat, waardoor ze niet alle voordelen die hun werkgever biedt volledig op waarde schatten. Volgens het onderzoek van Vlerick Business School over Reward Communicatie is het vergroten van deze kennis de belangrijkste reden waarom bedrijven ervoor kiezen om een Total Reward Statement te implementeren, vaak door gebruik te maken van een digitaal platform. Onderzoek naar het potentieel van deze platformen zal ons helpen begrijpen hoe deze platformen gebruikt moeten worden om deze (online) werknemerservaring te optimaliseren. Uiteindelijk zal het ons in staat stellen om werkgevers en werknemers beter met elkaar te verbinden, wat van toegevoegde waarde zal zijn voor de SD Worx propositie.

Als onderdeel van de SD Worx Group kijken we uit naar de waardevolle inzichten die de aangekondigde samenwerking zal brengen.

Lees het officiele SD Worx persbericht hier